De finance sector drijft tegenwoordig niet bepaald op een positief imago. De kredietcrisis van een decennium geleden en de gelijktijdige opspraak rondom de DSB Bank zijn slechts enkele voorbeelden van gebeurtenissen die de beeldvorming sterk hebben beïnvloed. De heersende opinie: de financiële sector verrijkt zichzelf ten koste van de hardwerkende burger.
Binnen deze context doet ook het stereotype beeld van de keiharde financiële verkoper weinig goeds voor het imago van een branche waarin gebenchmarkte verkoopmodellen en op Amerikaanse leest gestoelde verkoopstrategieën sinds jaar en dag toch al stevig verankerd zijn. Salesexpert Richard van Kray laat met zijn lezing ‘Klantbetekenis in de finance’ zien dat het ook anders kan.
De salesbenadering van een financiële organisatie hoeft volgens hem namelijk geen kopie te zijn van een dichtgetimmerd verkoopprotocol. Juist door als verkoper dicht bij jezelf te blijven, is het mogelijk om een betekenisvolle relatie met de klant aan te gaan. Een klant die de organisatie hierdoor niet ziet als kil en winstgedreven, maar juist vertrouwt en er zelfs een loyale fan van wordt.
In zijn lezing ‘Klantbetekenis in de finance’ legt spreker Richard van Kray uit hoe de finance op dit gebied nog een flinke omslag heeft te maken. Een omslag die overigens wel nodig is, want klanten zijn in toenemende mate op zoek naar toegevoegde waarde. Alleen authenticiteit is wat financiële organisaties nog onderscheidt van concurrenten die zich bedienen van geijkte verkoopstrategieën.
Het inhuren van Richard van Kray is een verfrissende manier om uw financiële congres of seminar nieuw leven in te blazen. De wortels van deze door de wol geverfde salestrainer liggen in de finance en hierdoor weet hij exact wat de problemen, uitdagingen en kansen zijn. Graag deelt hij zijn inspirerende salesfilosofie met bedrijven die beseffen dat verkopen anno nu ook anders kan.
Dat authenticiteit en sales prima samengaan, illustreert de bevlogen spreker in zijn lezing aan de hand van boeiende praktijkvoorbeelden en cases. Zijn entertainende manier van spreken en jarenlange ervaring in de sector maken deze presentatie over klantbetekenis voor elke finance professional een genot om naar te luisteren.
‘Klantbetekenis in de finance’ is een lezing die van de eerste tot de laatste seconde boeit en het publiek voorziet van waardevolle informatie. Gedateerde verkoopstructuren die voorschrijven wat te doen en wat te zeggen hebben hun langste tijd gehad.
Hoe nu verder? Spreker Richard van Kray licht toe hoe een duidelijk bedrijfs-DNA en kwetsbare opstelling leiden tot een betere klantrelatie én commerciële resultaten. Deze baanbrekende filosofie is een verrijking voor zelfs de meest doorgewinterde verkoopprofessional.
Wilt u Richard van Kray ook inhuren voor een lezing over ‘Klantbetekenis in de finance’? Wacht dan niet langer en boek deze veelgevraagde financiële spreker voor uw eigen congres of seminar. Neem vrijblijvend contact op voor verdere afstemming van de uitgebreide mogelijkheden.
Spreken is voor hem mijn inziens niet werk, maar zijn passie om vanuit zijn hart zijn verhaal te vertellen. Wil je een spreker hebben die boeit, (ver)bindt en je in beweging brengt laat je dan door Richard refreshen.- Joey Bloemendal, Head of Sales Netherlands bij Takeaway.com
Richard en Michel verkopen niet een filosofie, ze zijn hun filosofie! Dat is ‘practice what you preach’ ten top. Hun inlevingsvermogen en betrokkenheid bij de mensen die ze trainen én bij de organisatie is ongekend. Hun team voelt niet als externe spreker maar als onderdeel van De Hypotheker, omdat ze altijd ons belang voorop zetten.- Evitha Schaarloos, Coördinator Opleidingen De Hypotheker
Ook al praat hij net zo snel als hij eruit ziet.. Richard is een toptrainer met een groot arsenaal aan inhoudelijke kennis, die hij op een energieke manier weet over te brengen. Eén ding weet ik zeker, na een lezing van Richard vertrek je met een grote glimlach en vol nieuwe energie en (persoonlijke) inzichten!- Christiaan Bouwmeester, Directeur inQuisitive
Richard is één van meest belovende sprekers van Nederland. Zijn kennis en creativiteit op het gebied van sales is uniek en hij weet zijn publiek altijd te raken.- Robert de Vries, Sprekersbureau Quality Bookings
Neem vrijblijvend contact op voor beschikbaarheid en prijzen